Speltakken

Scouting Cuijk heeft wel 10 speltakken. Er zijn acht groepen van verschillende leeftijden die wekelijks een opkomst hebben.

• Bevers: 5-7 jaar
  • Welpen (landtak) en Bootsmaatjes (watertak): 7-11 jaar
  • Scouts (landtak) en Zeeverkenners (watertak): 11-15 jaar
  • Explorers (landtak) en Wilde Vaart (watertak): 15-18 jaar
  • Roverscouts: 18-21 jaar

Daarnaast is er een speltak voor mensen met een verstandelijke beperking, zij hebben tweewekelijks een opkomst.

• Blauwe vogels: jongeren en volwassenen (16+) met een verstandelijke beperking

Ten slotte is er een groep met vrijwilligers die wel willen helpen als het hen uitkomt, maar niet wekelijks met een groep willen draaien of bestuur willen zijn.

• Plusscouts: vrijwilligers van 18+ die geen vaste scoutingfunctie hebben maar wel betrokken willen zijn

Deze speltakken worden ondersteund en geleid door het groepsbestuur. Zij dragen zorg voor de organisatie van verenigingsbrede zaken en activiteiten. Daarboven is er nog een overkoepelende stichting scouting Cuijk.