Wilde Vaart

De wilde vaart heeft leden van 15 tot en met 18 jaar en draaien op zaterdag van 13.00 tot 17.00 uur op het wachtschip de ‘Jules’.

De “wilde vaart” is een term uit de scheepvaart, waarmee schepen worden bedoeld die niet volgens een vaste lijndienst varen. Ze weten nooit waar hun volgende reis naar toe is.

De wilde vaarders bedenken zelf hun activiteiten en worden hierbij ondersteund door hun begeleiders. Zeilen is de basis van hun programma, maar alles is mogelijk. Samen maken ze een creatief, actief, en origineel programma. Wie niet bang is voor de zeilwedstrijden, kapseizen, een waterfiets bouwen, op een vlet slapen, en op de maas zeilen is welkom bij de Wilde Vaart.

Elk jaar organiseren ze een aantal weekenden met hun eigen groep en samen met andere waterscoutinggroepen. Het zomerkamp is altijd onvergetelijk, waarbij ze vaak op pad gaan met hun zeilboten. Elke vier jaar sluiten ze aan bij een groots zomerkamp met meerdere waterscoutinggroepen uit heel Nederland, het Nawaka.

Heb je interesse? Je mag drie keer gratis meedraaien om te kijken of het je wat lijkt! Neem dan contact op met de begeleiding van de wilde vaart.

Gemengd / 15-18 jaar
Zaterdag 13.00 – 17.00